Daadkracht

Tussen droom en daad, staat angst en juristerij. Dit moet ik uitleggen, ik weet het. En ik leg het ook uit. Geheel naar eigen smaak en inzicht in de context van ons werk; mensen en hun loopbanen.

Het waarmaken van je droombaan, in een organisatie die goed voelt en met mensen waar je wat aan hebt, of helemaal voor jezelf beginnen. Misschien geeft dat minder zekerheden maar wel vrijheid. En daar kennen we vele varianten op. Het waarmaken van die droom, de daad bij het woord voegen. Een studie oppakken, jezelf verbeteren en ontwikkelen, ‘nee’ zeggen tegen iets wat niet goed voor je is en ‘ja’ zeggen tegen waar je juist voor wilt gaan. Het is niet genoeg mensen gegeven om zelf de kracht in te zetten, om de stap van droom naar daad om te zetten. Waar droom je dan van? En weet je het wel zeker? Er staat dus angst in de weg om die droom te realiseren: “Want klopt het wel wat ik droom en wil?”, vragen mensen zich af. Maar ook juristerij. Vast contract en zekerheid. Als ik het initiatief neem om te praten over een vertrekregeling, dan kost dat onderhandelingsruimte. Straks een proeftijd of misschien moet ik wel inleveren op bepaalde punten.

Er zijn veel redenen om de stap niet te zetten, die je wel zou moeten zetten. Goede voorbereiding helpt daarbij. Daar zijn loopbaancoaches voor.

Er zijn veel redenen om de stap niet te zetten, die je wel zou moeten zetten. Goede voorbereiding helpt daarbij. Daar zijn loopbaancoaches voor. Onderzoeken waar je van droomt, werken aan het plan om je droom waar te maken. Onderzoeken of het kan en dit alles inclusief het te toetsen op haalbaarheid, betaalbaarheid en of het wel realistisch is etc. En het allerbelangrijkste… kracht geven aan de daden!

Hans van Westen
Reacties: hansvanwesten@vistanova.nl

De juiste eerste indruk

College Vista Nova: De juiste eerste indruk

Dit college geeft inzicht in wat een passende outfit met jou kan doen. Waar je op kunt letten als je kleding koopt. Ieder mens is verschillend, maar overeenkomsten over lichaamsbouw, kleur haar en ogen is er wel. En aan de hand daarvan kan er duidelijk aangegeven worden wat passend is voor jou!

Het vernieuwde merk Vista Nova

College Vista Nova: Het vernieuwde merk Vista Nova

In dit college vertellen we je over de strategische uitgangspunten, de achtergronden bij de ontwikkeling van het nieuwe logo en huisstijl. En laten we de verschillende middelen zien. Dit college geeft een kijkje achter de schermen bij Vista Nova. De theorie kun je ook gebruiken bij een vergelijkbare vraag voor je eigen bedrijf; groot of klein. 

Meer overzicht?
Filter hier op een categorie

Alle items
Interview
Nieuws
Blog

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.